Fundació la Manreana

fundació la manreana

Fundació la Manreana

Fa més de 10 anys que el nombre de famílies i entitats beneficiàries dels nostres serveix no ha parat de créixer, així com els somnis i les il·lusions de tot l’equip que treballa cada dia, per tirar endavant un projecte de qualitat. Treballem per la inclusió de persones des de la visió que la diversitat és un element enriquidor a la nostra societat, les diferències ens complementen, ens ensenyen i ens ajuden aprendre dia a dia.

què oferim?

Què oferim?

Intervencions Assistides a Cavall

Professionalitat

Creixement personal

Voluntariat

Cavalls

Equip interdisciplinar

Espai inclusiu

Zooteràpia

Fete

per què treballem amb cavalls?

Per què treballem amb cavalls?

Els cavalls són mamífers amb un caràcter sociable, com els éssers humans, amb la diferència que viuen connectats al seu entorn, són sensibles i atents a tot el que succeeix al seu voltant i viuen en el aquí i ara. Ells no jutgen, no etiqueten ni qüestionen el que fem, però si responen d’una forma clara i sense paraules a allò que transmetem les persones.

És molt important que els usuaris estableixen un bon vincle amb el cavall, per tal d’establir confiança. Aquest procés és realitza raspallant, acariciant, netejant, preparant el cavall per les sessions.

Un cop establer el vincle, és porta el cavall del ramal o e

Es munta al pas. Aprofitem el moviment tridimensional del caminar del cavall per fer una similitud a la marxa humana mentre el genet realitza uns exercicis suaus.

Per altra banda, cal destacar que els cavalls, tenen la temperatura corporal més alta que la dels humans, fet que ens permet tenir els músculs més relaxats i una millor circulació. Els impulsos rítmics, transmeten al genet millorar la percepció espais, l’equilibri i la coordinació.

Generalment totes les sessions s’acompanya amb jocs, cançons o dinàmiques que ens ajuden a treballar diferents aspectes de l’àrea motora, cognitiva, sensorial i social.